"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

mandag 1. februar 2010

En tur på graven

I dag skulle pappa blitt 56 år gammel. Jeg og min kjære tok en tur til kirkegården og satte lykt både hos pappa og mormor - de ligger bare noen få meter unna hverandre.
Det snødde lett, men noe irriterende da det blåste veldig. Rart hvordan det alltid skal være så himla kaldt når en går til en grav?
Vi tente en lykt ved hver grav, sto en stund og snakket litt om de begge og jeg felte noen tårer.. det er fortsatt veldig sårt å stå spesielt ved pappas grav, men jeg omringer meg ellers av så mye rart jeg fikk av mormor at jeg minnes henne nokså ofte også.

Er det forresten slemt å be sin mamma ikke ringe så ofte som hver dag? Det er til tider ganske slitsomt med tanke på at jeg MÅ snakke med henne.. Vi har kanskje aldri hatt det beste mor- datterforholdet heller da hun var mye syk da jeg var liten.. og med tanke på at jeg likte mer å snakke med pappa.. Hun får vel bare tåle det, håper jeg..Jeg regner ikke med at hun gir opp å ringe så ofte som hun gjør uansett da men.. kjenner til problemet? Det er jo mye koseligere hvis hun ringer litt sjeldnere og at jeg kanskje får muligheten til ringe henne først for en gangs skyld?
Jeg er glad i deg mamma men det kan bli litt kjedelig å snakke om hva vi spiste til middag hver gang fordi vi ikke har så mye mer å snakke om..

Nå gomler jeg litt godis selv om jeg egentlig ikke skal i ukedagene, synes jeg fortjener litt idag.

Ingen kommentarer: