"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

fredag 19. februar 2010

Tøffeldilla


Da jeg gikk på folkehøyskole lærte jeg å strikke tøfler ved hjelp av et "L" system, du strikker en L og syr den sammen på en spesiell måte. Jeg husker de fleste hadde skikkelige vansker med å skjønne denne sammensetningen, selv om vi hadde noen enkle tegninger på en oppskrift. Heldigvis gikk det ann å memorere metoden og klare å huske det igjen nå tre år senere :) Men jeg skal innrømme at jeg kikket litt rundt på nettet etter sammensetingen av farger og om jeg huska syinga ordentlig.. det blei godt friska opp ;)
Denne siden er veldig fin hvis du ønsker å prøve på det samme!

Garn: Safir fra Sparkjøp (24 m for dame, 30 m for mann)
Pinne: 3,5
Toving: 60 grader med grønnsåpe
Tid: Et par kvelder på strikking av ett par, litt mer for sammensying. En kan bli noe lei kun glattstrikk.


Før:

Etter:

Jeg har fått disse gul/ sorte på bestilling av en kamerat, og mens jeg var i gang så hamstret jeg like gjerne mer garn på Sparkjøp. Faktisk så mye at min kjære synes jeg fyller gulvet inne på gjesterommet litt vel mye..hehe. Meen jeg tjener da litt på det, så jeg tror ikke han ser kun håpløst på det (men lurer veldig på når han får sine) :)

Da har jeg ihvertfall tre par til å strikke! Håper du får en kreativ og deilig helg :)

Ingen kommentarer: