"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

lørdag 10. oktober 2009

Tilbake på sporet?

Jeg har bestemt at jeg skal bli litt flinkere med bloggingen min, det har liksom blitt noe artigere igjen :) Nå som jeg har flere ting ferdig og flere små- prosjekter å vise fram synes jeg ikke det er et så stort ork å finne fra kamera igjen.. er ikke alltid så lett når det ligger helt borte i det andre rommet oppi en skuff! *humre*

Her i går satte jeg meg ned for å gjøre en ting ferdig, nemlig et par sokker! Jeg har strikket ett par tidligere i mitt liv..ETT PAR..så det sier kanskje litt at jeg må ta meg sammen for å fullføre ennå et par? Men det beste er at jeg endelig blei ferdig med mitt andre par :) De er strikket til min kjære, og var en tålmodighetsprøve på lengda..hvorfor skal det ta så vanvittig lang tid å strikke til lange føtter?..

Slik ser "herlighetene" ut :) Brukte rester av garn, nøstet opp lapper etter et tidligere prosjekt- enkle ribbestrikkede lapper som skulle bli et lappeteppe..det blei bare kjedelig rett og slett så jeg fant ut at jeg har en del garn liggende som kunne passe til andre ting i stede :)

Garn: hmm..kjøpt på Sparkjøp i hvertfall!
Pinne: 3, 5

Utpå kvelden fant jeg fram noe godt og gammelt igjen, nemlig "evighetspriosjektet" mitt, de heklede bestemors/ oldemorsrutene. Nå fikk jeg faktisk lyst til å gjøre noe videre med dem! For det var liksom bare en haug med lapper i en pose.. Jeg har dermed begynt å sy dem sammen, for å hekle dem blei bare rart og feil på en måte..Å sy tar tiiiid, men jeg trur det kan bli et fint teppe av det etter hvert- må bare være tålmodig :)



Jeg sydde først en lang rekke på ti lapper sammen ved å legge dem mot hverandre og sy att og fram, annen hver fargekombinasjon. Da endte jeg opp med en litt utstikkende kant og jeg liker resultatet :) Det samme gjorde jeg forresten når jeg sydde to rader sammen..

..bare noen rader til nå så blir det et teppe.

Helt til slutt må jeg bare vise fram vår nyskjerrige lille pusekatt, Tango, som lurte veldig på hva som skjer her ved pc'n..og ville ha kos så klart- måtte ta til takke med et bilde også da :)


Hihi, var egentlig ikke meninga og blitse han da...

Ha en fortsatt fin helg! :) :)


3 kommentarer:

chocolatehead sa...

Hei! Tusen takk for den koselige kommentaren du la igjen i bloggen min :)

Flott teppe du holder på med, fine farger sammen :) Og sokkene er kule, stor fan av både brunt og rødt jeg. Viktig å holde seg varm på tærne.

Ønsker deg en fin søndag :)

Bitt@mi sa...

Teppet ditt kommer til å bli kjempefint - vet ikke om jeg hadde hatt tålmodighet til å hekle noe sånt...
Flotte sokker - og så fint at samboeren din fikk seg noe varmt på beina. Det trengs nå:-)

Beverline-le-chameau sa...

Kjempefint lappeteppe du holder på med, veldig duse og fine farger! Går å drømmer om å lage et selv også, men ikke lært meg hekle ennå og vet heller ikke om jeg har tålmodighet til å fullføre et slikt prosjekt. Koselig blogg du har!