"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

fredag 16. oktober 2009

Sukkertøyene mine




I tillegg til å sy sammen flere rekker med lapper til "evighetsprosjektet" har jeg heklet disse pulsvarmerene :) Det tok meg en del lenger tid enn det skulle, siden det viste seg at de ble for trange første gang jeg nesten hadde heklet en ferdig alt (typisk..) så jeg måtte øke på maskene og ta den strørrelsen som var noe større.. Men nå er jeg fornøyd og håper de blir brukt en del, muligens mest inne men en trenger varme handledd da også :)

Jeg synes fargene er bare herlige! Rød-rosa-gul tvist som minner mye om høst :) Og nå som det er full høst ute, hvorfor ikke ha litt sprelske farger på hendene også? Og ikkeminst så mye det minner om sukkertøy..! Nesten til å spise opp, eller hva? :)

Garn: Baby Merino fra Nille
Pinne: 3 mm
Mengde: Litt over ett nøste, vil tippe 60- 70 g.
Oppskrift: hentet fra chrochet to go, en variant av hennes pulsvarmere uten knapper og "lokk" til å hempe på for utebruk..

Ellers må du ha en flott helg og kose deg masse. Har selv potetgull + dipp klart og en god armkrok som venter på meg.. :D

1 kommentar:

frøken ij sa...

takk for kommentar på tøflene mine :) Jeg har lagt ut oppskriften på Ballerinatøflene på gratisoppskrifter.poppyfield.net. Her er direkte linken: http://gratisoppskrifter.poppyfield.net/?p=19

Tror jeg heklet er par omganger til før jeg "delte" arbeidet, i så fall hekler du bare et par omganger mindre på den andre delen :)