"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

onsdag 7. oktober 2009

See my vest..!



Et av mine større prosjekt de siste ukene har vært en vest som jeg fant oppskrift på inne hos Pickles :) Jeg er støtt innom og kikker der og falt veldig for denne, og siden jeg ikke har strikket noe særlig strørre enn et skjerf i mitt liv synes jeg det var på tide med en liten utfordring. Denne var helt klart noe jeg klarte å mestre, i hvert fall :)

Da jeg var i butikken og lette etter deilig garn til denne oppskriften landet jeg på Nagano. Ønsket var å strikke i en farge jeg vet jeg vil like og at det skulle varme nå utover vinteren også. Nagano er mykt og samtidig varmt, har fine farger og et stort pluss var det jo at det var salg på det også da men..hehe. Og nå har jeg i hvertfall ett og et halv til to nøster igjen å finne på noe moro med, kjekt å ha når julen nærmer seg.

På det første bildet ser en godt fargene og hele fasongen, og på det andre bildet ser du meg, fotografen var min samboer borte i sofakroken- blitsen nådde ikke helt bort, men en skjønner i hvertfall åssen den sitter på ;)

Oppskrift: "Seilervest" fra Pickles
Garn: Nagano fra Gjestal
Mengde: Ca to og et halvt nøste grå, litt over to nøster lilla. (Kjøpte til slutt inn 4 nøster av hvert..)


Jeg har "studieuke" nå, og vi har vært utrolig effektive til tross for at min kjære er sykemeldt og ikke orker så mye for tida.. Helt siden vi flyttet inn i juni har vi hatt et såkalt "roterom", men i dag har vi tatt en overhaling med alle posene, eskene og annet som bare har flyti rundt der inne, og da mener jeg flyti! Men nå er det meste i egne plastesker og pappen ligger på kjøkkenet, men skal heldigvis på dynga i løpet av uka :)

Da var det en liten kveldsoppdatering fra meg, og jeg ønsker alle innom en god natt :) Hilsen ei som koser seg i ny vest :)

2 kommentarer:

Bitt@mi sa...

Hei!
Så koselig og fin vest du har strikket! Sikker på at denne vil varme godt utover høsten og vinteren:-)
Ønsker deg ei flott helg!

Marten sa...

Veldig fin vest du også har strikket! Tror det må bli flere av denne etterhvert, for min del... :D