"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

tirsdag 10. februar 2009

Smoothies anyone?

Til jul fikk jeg den supreste gaven, selvfølgelig noe jeg sa til mamma at jeg ønsket meg, men uansett så fikk jeg en gave jeg gjerne skulle brukte ennå oftere! Nemlig en blender :)
Jeg fikk for meg det her i høst, og egentlig sommeren før, at hadde jeg hatt en slik maskin kom jeg til å leve på smoothies og blanda alt mulig oppi den! Men i realiteten så blei det jo ikke helt som jeg planla da.. men jeg tipper at det har noe med vinteren å gjøre, varmer mer med en kakao for tida..

Jeg fikk lyst til å dele min lille "oppskrift" som jeg egentlig bare slumper oppi men.. det kan være utrolige forfriskende med noe kaldt i kulda å, spesielt hvis du har godterisug og vil holde deg unna sånt i uka..

Du trenger:

Youghurt med vaniljesmak

Frosne bær du liker: jeg anbefaler en blanding av skogsbær og jordbær

Appelsinjuice, eller biter av appelsin (jeg kjøper kun en liten juice og bruker bare en slump av dette)

En til to spiseskjeer sukker

Hvis du har Biola, Cultura eller annet er også det godt å ha oppi :)
Bland dette som du vil til en tykk juice, og merk hvor godt det gjør med en bærbombe som både lukter og smaker frisk sommer! :) *lengte litt til sommer'n..*




Ellers så var jeg hjemme i helga en tur og mamma hadde kjøpt Hjemmet med tanke på meg da, siden det var et lite hefte der med strikkeoppskrifter. Det rare er at jeg hadde lyst til å kjøpe bladet bare på grunn av det heftet, men droppa det med tanke på lommeboka.. Snille mamma passa i hvertfall på at jeg dro det ut av bladet og fikk det med meg :) I går begynte jeg å strikke med noen garnrester, viser seg det at min kjære gjerne kunne tenkt seg en pulsvarmer som han kan ha på seg når han tegner (så han ikke drar ut blyantstreken med håndflata) Vi får se åssen det blir til slutt.. :)

Da skal jeg lage meg smoothies som kveldskos, og du får ha en videre fin kveld :)

2 kommentarer:

Bitt@mi sa...

Det hørtes godt ut med smoothie nå etter jobb - men har ikke ingrediensene... så kanskje i morra:-)
Pulsvanter var en genial ide når en tegner!
Ha ei god natt:-)

frøken ij sa...

Snille mammaen :) Og gratulerer med din første award :)