"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

tirsdag 3. februar 2009

I dag har jeg vært ganske så effektiv etter skolen, vært i butikken, laget middag og vasket badet :) Ikke så rart når dagen ellers var en sneigle..og vi måtte vente lenge på tur for å få veileding av en ukjent lærer på mappene vi leverte rett etter jul. Den gode sida er at jeg bare måtte fikse på noen småting, og at alle mine "kunstverk" var gode nok.. :D Kanskje det ga meg mer energi?

Jeg følte jeg bare måtte poste om noe garnrelatert i dag, så jeg fant fram noe jeg kjøpte for et par uker siden, men som jeg ikke har følt passa inn noe sted.. før nå! Da jeg var hjemme i jula kom jeg over noe jeg lagde for noen år siden, i tida mi på videregående.. og som jeg fikk skikkelig lyst te å ta opp igjen!
Jeg gleder meg så til å ta i bruk dette:



Som du sikker ser så er det "Sandnes mini alpakka" i mørk grå, og perlene er lilla (så klart.. :))
Det kom bare over meg at jeg ville på hobbybutikken i sentrum her, den dagen, og dro min kjære med inn. Nå er ikke jeg kjent for å være rask i butikker akkurat, men dette fant jeg ganske kjapt egentlig :) Og garnet er så myyykt, kommer ikke over det.. *glise*

Dette er mønsteret jeg skal kopiere:



Kan du gjette hva det skal bli? Hihi.. minner om noe jeg har laget før :P

Er forresten godt i gang med en lue nå, får bare se åssen den blir til slutt (tror den er en anelse stor..)

"Da damene dro" er på tv 2 idag og i tillegg til "Frusterte fruer" blir det nok ennå en fin tirsdagstvkveld! Ha en fin kveld :)

3 kommentarer:

frøken ij sa...

Så koslig at du hadde tatt turen inn i bloggen min :) Jeg har faktisk på meg akkurat det du skal til å lage (tror jeg i hvertfall). For det er vel pulsvarmere med perler? Lenge siden jeg har strikket slike nå, men har noe garn og perler liggende.. så kanskje jeg skal strikke meg et par jeg også :)

Frøken ij

Bitt@mi sa...

Det hjelper visst ikke om lua sto til håret - den ble kapret av min datter da hun kom hjem fra skolen... :-S
Blir nok fine pulsvarmere med perler og mini Alpakka:-) Har aldri prøvd å strikke inn perler, men det ser veldig lekkert ut. Må prøve det snart:-)
Ha en fin kveld!

Bitt@mi sa...

Hei igjen!
Hvis du besøker bloggen min, ligger det en award til deg!
Ha en fin dag:-)