"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

onsdag 7. januar 2009

Nytt år..ny blogg!

Hei, og takk for at du stakk innom :) Det er ikke første gang jeg skriver i en blogg altså..jeg har bare hatt lyst på en ny en god stund nå- en som var enklere å forstå for en lite datakyndig person som meg.. en hvor jeg kunne sette inn flere ting jeg har interesse av, som bokliste og oversikt over blogger jeg liker å lese :)

Uansett, så vil jeg legge ut noen bilder fra desember og tidlig januar :)

Før jul:

Her hadde jeg, min kjære og min søstre et lite førjulsverksted. Jeg fikk et sett fra en hobbyforretning av ei klasseveninne i bursdagsgave og bestemte meg for å spare det til jeg kom hjem og kunne dele arbeidet med noen. Og sånn ble resultatet! Kan du gjette hvem som er min? Hihi.. jeg måtte så klart lage gamlefar, tenkte jeg, og hadde på mest skjegg og en ekstra mage (som ikke synes her da).

Søstra mi lagde til og med øyenbryn på sin! De sitter oppå lua hans da, selvfølgelig :P

Den siste fikk mest skryt av min mamma, og hun blei litt overraska over at det var min kjære sin (han driver ikke så mye med kreative sysaker som vi to andre..) :)



Her har jeg strikket en julesokk til søstreren min, noe jeg gjorde dagene før julaften :)Jeg fylte d en med godis til 30- 40 kr og hun blei kjempeglad for den! Vi fant ut det var en forvokst babysokk, og om jeg hadde tovet den i maskina så kan det hende den kunne passa :PDet er nok litt rart å si det, men vi har aldri vært vant te å få "julesokk"i jula..vi har alltid fått en vanlig marsipangris under puta vår fra nissen, hehe. Det trengs egentlig ikke mer heller, blir mye snop å få uansett lissom..

Beklager det dårlige bildet..men sånn blir det med mobilkamera noen ganger gitt. Har prøvd en oppskrift med "etterpåhel" som jeg har finni på noen blogger. Tror ikke jeg forsto det helt fullstendig, for hælen blei stjerneforma...men fin hvis du bretter den ut da! Og ingen skal jo gå med denne sokken så vidt jeg vet..



Januar:
I går var jeg og min kjære far på kjøretur oppover i telemarken, jeg hadde noen julegaver som måtte kjippes opp før jeg vender tilbake for en stund. Turen gikk helt supert uten noen treff med grøftekanter eller noe lignende og vi oppdaget begge en ny kirke! Nes kyrkje heter den, og ligger rett utenfor Gvarv..

Dette er utsikten fra plassen kirka står og mot Li- fjell som er de toppene du ser helt bortest, i horisonten :)Helt nydelig utsikt! Var ennå finere i virkeligheten, men kamra mitt var ikke helt med meg på dette bildet..
Her har jeg spasert rundt bygget, synes det så mest spennede ut fra denne vinklen :) Her kan man se både den eldste og nyeste delen som er den helt i front med grønt spir, den eldste delen er jo den i mur, mens den nyeste er av tre.. Pappa liker å snakke om sånt når vi tusler rundt gamle kirker, og jeg har vært interessert i kunsthistorie siden vidregående så jeg nekter han ikke å legge i vei om det han vet og observerer :)

Det var det for denne omgang, har store planer om å strikke nye ting snart så skal poste bilder og prate mer om det siden. Ha en ellers fin start på januar!

4 kommentarer:

Helene sa...

Hei på deg vennen:)

Koselig blogg du har fått deg da. Koselig å lese hva du har gjort og skrevet ned..

Jeg må si at det var ikke veldig lett å se hva dere hadde laget øverst. Men var veldig søtt uansett:)

Søt julestrømpe forresten. Du er veldig flink til å lage ting. Digger vottene jeg har fått fra deg:):):)

Bildet av kirke.. Hmmm. Hører jeg kirkeklokker? Hehe:)

klemmer fra Helene

Nutte sa...

Hihi..er veldig glad for at du likte vottene :D Kirkeklokkene må nok vente på seg, men det er jo lov å håpe at det skjer engang ;)

Fru Keilegavlen sa...

Takk for koseleg kommentar i bloggen!! Viss du sender meg ei epostadresse og gir meg litt tid, så kan eg oversette mønsteret for deg til norsk. ;) Ha ein fin kveld!

Anonym sa...

Stilig sokk! Det er mange måter å strikke tå på.. Den du har brukt heter rundfelling, og fungerer nok ikkje så godt som hæl. Om du vil, så kan eg skrive ned ein anna hæl du kan bruke? :)