"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

torsdag 29. januar 2009

Noe ferdig, noe nytt

I dag hadde jeg ikke så mye å gjøre på skolen, så da satt jeg og strikket ferdig pulsvarmer nr 2 :) I skrivende stund sitter jeg faktisk med dem på og hendene glir kjapt over pc'n her, i tillegg til at de varmer godt da (bortsett fra fingertuppene..) Den første jeg lagde hadde flere hull rundt tommelen, mens neste mann var nesten plettfri, kan lure på hvorfor det alltid skjer..



Jeg erfarte at det å ta bilde av begge hendene mine selv ikke ville funke, så her er den ene på og den andre også med da (i tilfelle dere tror jeg juksa :P ) Fargen kommer ikke helt fram ser jeg, de er i grunn mer rødlige i fargen, mer som en plomme. Det er drue på bildet der synes jeg... *gruble med seg selv*



Uansett så hadde jeg som sagt lite å gjøre på høyskolen idag, så tok en tur litt tidligere ned til sentrum og stoppet innom hobbybutikken. Jeg koser meg veldig der inne, føler de har alt som trengs for å være kreativ! I et lite hav av garn fant jeg endelig noe jeg var på jakt etter. Pappa har snart bursdag, og siden jeg har ca en uke på meg til å finne på noe så kjøpte jeg dette garnet:



Det var så herlig å ta på, også er det visst økologisk! Jeg måtte bare prøve det tenkte jeg :) Merket heter "Marks & Kattens" og garnet består av 20 % Merino i tilegg til vanlig ull. Blir artig å prøve det ut, tenker nok det blir en lue- hvis jeg får det til på så kort tid ;)

Ha en fortsatt fin torsdag :)

4 kommentarer:

marianne sa...

Hei! Takk for besøk og hilsen,koslig det:)
Helt greit at du legger meg til i bloggen din..
Flotte pulsvanter du strikker da:)

Bitt@mi sa...

De pulsvantene så virkelig deilige ut:-) Og garnet... ja hva skal jeg si.. blir nok nydelig lue:-) Er du med på noen luealong? På Hobbyboden kommer det luemønster snart (februarluen) og det er meldt at det skal være en lue for gutta boysen:-)

Unknown sa...

Heisann!
Hyggelig at du stakk innom, og takk for kommentaren. For noen stilige pulsvarmere du har lagd. Litt arbeid det der.
Kos deg og god helg.

mono sa...

Knallfine pulsvanter! =)

Showet til Lyngbø skulle jeg gjerne sett selv, også! =)


PS! Det er sjelden noe blir *helt* likt her i gården, også... Garnet lever liksom sitt eget liv... *ler*