"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

søndag 4. desember 2011

Og det begynner å bli kaldere

I det siste har jeg hatt litt dilla på hals, å bruke det og strikke det. I hvertfall fram til julegavestrikken ;) Den første her strikket jeg til meg selv, og den er allerede godt brukt. Den andre er strikket til en veninne som snart skal få den- må bare sendes først... Den grå er strikket litt mindre, for min ble veldig stor og slaskete etter hvert og jeg ville ikke at den neste skulle bli slik. Får bare vente å se hvordan den blir i bruk.

Garn: Mor Aase, bomull og merinoull
Pinne: 8
Mønster: eget :)



Bokklubben har en liten give- away gående, "vis oss lua di" hvor du sender inn bilde av lua de helst med deg selv inni og oppskriften. Da får du boka Strikkelyst! Dette har jeg så klart gjort :)
Dette er lua mi, strikket i Fin med dobbel perlestrikk- jeg bare prøvde meg fram og lagde en behagelig lue :) Den vil nok vie seg en del ut pga det høye innholdet silke, så jeg får se hvor lenge det går å bruke den før jeg må sette inn en strikk eller noe.




Deilig lilla farge, ikke sant?

2 kommentarer:

Silje sa...

Så flink du er! De halsene så utrolig gode og varme ut, og det var noen nydelige farger! :)

Hegna sa...

søøte jenta ;D Fin med lue på