"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

torsdag 29. desember 2011

Gavestrikk

Det ble noen strikkede gaver under juletrær i år og, så nå som jeg er helt sikker på at alle har pakket opp kan jeg vise bilder :) Fire ting ble det, og i alt virrvarr i førjulstida tok jeg bare bilder av to..

Oppskrift: Vridd hals fra pickles
Garn: Puno
Pinne: 9
Den ble stor, varm og forhåpentligvis brukbar. Puno er dyrt, men utrolig deilig! En gave til min kjæres søster, sammen med votter strikket i Vamsegarn- lik disse som jeg har strikket to ganger før (pinne 5) :)


Oppskrift: Holden Shawlette (ravelry)
Garn: Sandnes minialpakka
Pinne: 3
Dette har mamma fått, hun har ønsket det lenge og jeg fikk mye garn av henne tidligere i år - hun ønsket bare et sjal i betaling. Jeg er veldig fornøyd med at jeg fikk til en pen avslutning "picot bind-of" som det heter så fint :) Denne videoen var mest til hjelp: Picot Bind Off - YouTube


Ellers så satte jeg i gang tidligere i desember med et sokkepar som jeg ville gi til min søster. Jeg klarte det småinnvikla mønstret (første gang jeg har strikka sånn flette!) og kom nesten til tåfelling når nøstet ble tomt. Da ble det lureste i mitt hode å begynne på nr to og så se hvor mye garn jeg har igjen til slutt! Det ble ikke mer enn starten på den...
Så til konklusjon bør jeg begynne ennå tidligere, og kanskje velge noe annet, det er liksom noe med å strikke to sokker som plager meg, er jeg ferdig med en vil jeg være ferdig, jeg..
Hun fikk en fin grønn lue med dusk og et par påsydde knapper i stede :)

1 kommentar:

Husmorspira sa...

For et nydelig sjal! Så det på annen blogg tidligere i uka, så oppskriften er tatt ut, -men det blir kanskje med det, et ikke god på STORE prosjekter...
Nydelig farge. -og så koselig med hjemmelaga gaver.