"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

søndag 11. desember 2011

Deilig søndag



I førjulstida har vi en liten tradisjon med å lage egen julepynt. Vi har vel gjort det de siste 3 årene og kommer neppe til å stoppe med det første! Jeg er så heldig å ha en kjæreste som liker kreative ting, til en viss grad, og å montere nisser i boks fra Panduro treffer midt i blinken. Det fine med disse pakkene er at du har en bruksanvisning og et bilde på hvordan det skal bli, men du har fortsatt stor frihet. Dermed ble det 3 fine, og nokså ulike små nisser. Den høyeste er min kjære sin, og er så høy at han ikke trenger topplue, den med høy lue og litt høydekomplekser er min, den siste ble en miks og er da den sjenerte lillebroren. Nå står de så pene med hjertene sine på hylla bak tv'n og følger med på oss :)

Før dette bakte vi pepperkaker, med Ikeadeig *kremt* som faktisk smaker godt da, og det ble til noen artige figurer - jeg synes det ser ut som de 2 nissene danser, og fryda meg veldig over det :) I skrivende stund er alle kakene spist for lengst, men en skal jo kose seg litt ekstra i advent, ikke sant?

Dette ble gjort for en uke siden, for siden vi jobber i butikk er det lange dager fremover og lite tid til slike kosestunder.. Men i dag har vi vært i dåp, og jeg har nådd mitt 24 år - fin dag for både meg og den lille guttungen.

Har du gjort noe lignende koselig i førjulstida så langt?

1 kommentar:

marianne sa...

Så kreativt med egenlaget nissepynt. Morro å gjøre dette. Her ble det laget julepynt når ungene var små,men sliden...Nei....

Gratulerer med dagen,på etterskudd:-)

Ønsker deg ei riktig god jul:-)