"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

tirsdag 1. juni 2010

Da var det sommerferie!- og sjalstrikk :)

Ikke at jeg kommer til å ta mye ferie akkurat, nå som jeg har to små jobber å sjonglere. Men fri fra skole har en i allefall :) Og å jobbe, tjene penger er fint å kunne gjøre. Jeg får faktisk en del fri også! Gleder meg til alle dagene hvor jeg kan sitte i sola med en god bok, eller inne i skyggen med det nye sjalet jeg har begynt på. Ja, jeg har hengt meg på den lille "bølgen" siden jeg ser så vanvittig mange flotte sjal der ute. Siden jeg ikke har noe særlig lyst til å strikke sokker eller luer nå som det er så varmt - hvorfor ikke sjal? Og det er faktisk to på pinnene nå, et som hekles også :)

Det første strikkede sjalet blir et "Feather and fan" sjal - veldig enkel beskrivelse med bilder om hvordan det startes og strikkes fra topp til bunn, et veldig bra begynnersjal! Du kan finne oppskrift her hvis du er som meg og ikke har ravelry.. feather and fan comfort shawl

I deilig babymerino!

...det fine sokkegarnet jeg fikk :)

Jeg har faktisk blitt ferdig med vesten jeg heklet, men er ikke helt sikker på om jeg er fornøyd med den - i hvertfall på megselv.. Men får se etterhvert, en grunn kan være at jeg heklet den noe liten og den sitter litt trangt på..størrelser kan være vanskelig å beregne til tider altså.
Vi får se hva det blir til ;)

Ingen kommentarer: