"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

lørdag 19. juni 2010

Den første..

Ti- topp turen ble besteget i dag! Vi hadde nydelig vær, og turen gikk til et radiotårn kalt "Vealøs" som ligger drøye 500 meter over havflaten - ikke så veldig høyt, men utsikten var langstrakt og flott fordet om :)

Fine stiene - men bratt!

(Vealøstårnet, som jeg kan se på lang avstand fra stuevinduet hjemme - stas å stå rett ved!)


Turen var til tider veldig bratt med steiner som ruller i det du tråkker på dem, men inne i mellom kunne en ta en pause og bare se på hvor flott utformet slike skogsstier er! Jeg synes det er et flott konsept med "ti- topp" turene, gjør ti topper eller fler i tursesongen og vær med i trekninger og slikt :)

Det siste bildet skal være over utsiktet på toppen, men kamera mitt ville ikke fange det samme motivet som jeg så i mine øyne, og dermed ser det ut som det ikke er annet enn skau å se.. men det skal være utsikten over hele Skien og omegn :)
Etter at turen er fullført, sammen med mine kjære som var utrolig sporty som ville være med på en slik tur, er det ekstremt godt å slappe av på sofaen! Med rester av godis, tv- serie og hekletøy kan det ikke bli bedre - ha en videre behagelig søndagskveld :)

Ingen kommentarer: