"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

lørdag 16. januar 2010

Ikke akkurat den starten på året jeg ønsket

Jeg har ikke blogget noe tidligere denne uka siden jeg jobber med en del som ennå ikke er ferdig. En av to strømper nærmer seg mål, og jeg har laget en pulsvamer med perler, som jeg kommer til å vise når jeg får gjort ferdig den andre :).

Grunnen til at dette ikke akkurat har vært den beste starten på året er min mormor. Før jul hadde hun en del problemer med pusten sin, har slitt med den generelt pga røyking og astma, men nå var det mye værre. Legene sa hun hadde Kols, og hun sluttet straks å røyke. Men her i uka som var blei pusten så ille at hun måtte legges inn på sykehus, og diverse tester ble tatt. Det viste seg at hun hadde en flekk på lungene, og dette var lungekreft.. Alt har skjedd så vanvittig fort! Nå akkurat en måned siden pappa dro fra oss har også mormor gjort det.. Vi var der i natt, og hun fikk ha alle sine barn rundt seg, jeg holdt meg litt i bakgrunnen siden hun hadde litt problemer med å konsentrere seg og få med seg hvem som var der. Flere av oss dro hjem igjen for å få litt søvn, men da det blei tidlig morgen var hun død.

Jeg kommer til å savne deg mormor, fikk meg alltid i godt humør, og jeg husker jeg pleide å grue meg til dagen jeg ikke kunne prate med deg mer. Hun var fra Sør- Afrika, og var ikke alltid den letteste å forstå eller at hun forsto oss, men hun hadde alltid humoren på lur og snakket med både kjente og ukjente- rett som det var!

Jeg håper med hele meg at både mormor og pappa har det bedre nå. Og takk for at du leste dette og kunne dele det med meg.. forhåpentligvis vil neste innlegg være noe lystigere.

3 kommentarer:

MirreVirre sa...

Du har jammen ikke hatt noen lett start på dette året! Håper virkelig at det blir litt lettere med tiden... klem!

mono sa...

Huffda... Kondolerer.


Klem til deg

frøken ij sa...

Trasi start på året.. Håper det går bedre nå og at det er lenge til du trenger å opplever noe lignende igjen! *gode klemmer*