"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

mandag 2. mars 2009

Tegnehansken..ferdig!




I helga som var fikk jeg endelig overrekt "tegnehansken" til min kjære. Han stilte gladlig opp til en liten fotoshoot og her ser dere hansken i aksjon. Det er nemlig slik at når min kjære tegner, og viskler bort feil så stryker han alltid over arket, noe som ofte fører til at han drar ut de gjenværende blyantstrekene... Alle de som noen gang har brukt tid på en tegning og lagt til skygger og skarpere streker vil kjenne igjen dette fenomenet og bli like irritert over det hver gang.. Så da tenkte jeg at en hanske kunne fungere, og han var helt med på tanken bare jeg nøya meg med å strikke EN.. Jeg hadde ikke så mye i mot det siden jeg fikk brukt opp en del restgarn, og når jeg da bruker opp en eller to farger på den ene er det like greit at han ikke forlanget en til *glise*

Oppskriften fant jeg på nettet ved å søke på "pulsvarmer herre", og det var en veldig enkel og grei oppskrift jeg tenker jeg kommer til å bruke igjen, har nemlig planer om å lage et par i bomull etter hvert og prøve ut dette- mer om det seinere en gang :)

garn: rester av silja, økologisk ull, østlandsgarn og topp' t' tå

Snart er jeg og ferdig med et par Augustaer til, som min søster skal få, kommer snart i bloggen så følg med :) Ha en fin kveld/ natt så lenge!

6 kommentarer:

marianne sa...

Så fin denne ble da:) Og den baskerluen fra Garnstudio har jeg strikket. I dobbelt alpakka,grønn tror jeg. Har nok bilde i bloggen.. Den er grei å strikke, så dette fikser du lett:))

AnnetteK sa...

Så smart!!
Mulig jeg kommer til å stjele den ideen din ;)

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
mono sa...

Flott tegnehanske! Får håpe det funker etter planen! =)

Bitt@mi sa...

Se der ja.. det var jo kjempesmart med tegnehanske - og fin ble den også:-)
Ha ei god natt til både deg og tegneren!

Anonym sa...

Det var lurt!