"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

onsdag 4. mars 2009

Kreative skoledager..

Nå tenkte jeg det var på tide å vise fram litt av det jeg har lagd i det siste, på kunst og håndtverken på høyskolestudiet jeg går :) Vi har hatt alt fra tegning, søm til leire og tre, her kommer noen bilder:


Denne lagde jeg på nyåret, var en enkel sømoppgave og jeg blei ganske fornøyd siden jeg ikke har sydd så mye før, på egenhånd ihvertfall :) (nålene skulle leveres tilbake til skolen..)


Dette er "fruktbollen" min, laget i leire.. :)


Denne har jeg hult ut av en trekloss! Ganske fantastisk at det går ann, ikkesant?


Så til slutt..
kreasjonen jeg ble ferdig med idag, hva tror du det er? :)
Den er spikket i rått tre, altså ramma er pinner og figuren i midten er spikka ut fra en vedkubbe hogd i to.. De pinnene som stikker ut fra den er satt på i ettertid da.. hehe



..helt til slutt må jeg bare få med meg et strikka objekt jeg gjorde ferdig nå i kveld, som jeg starta på i går :)


Mitt første prosjekt med flette på, var en enkel og morsom lue å lage- funni på pickles!
Garn: Eskimo og M&K Eco ull
Mengde: To nøster eskimo et halv nøste eco
Pinne nr: 8

Tusen takk for alle koselige kommentarer som jeg fikk på forrige innlegg, setter STOOR pris på det :D
Ha en flott kveld videre!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Heia Nutte!
Mange artige prosjekter du har laget. Du lurte på mønsteret til den brune lua. Har ikke så lyst til å legge det ut i bloggen siden det er et kjøpt mønster (copyright). Men du kan sende meg e-post-adressen din, så kan vi vel ordne det på et vis, et "lån" eller no sånt :-)
klem ¤

Magaki sa...

Fine ting du har laget! Fruktbollen er helt fantastisk. Vil du selge den? :)