"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

søndag 30. januar 2011

Årets første!



Jeg har tatt steget og meldt meg inn i "11 shawls in 2011" på ravelry! I fjord strikket jeg faktisk tre og heklet et sjal, så jeg har fått litt trening i sjalstrikk. Jeg så at flere strikket sjal i samme gruppa i fjord, bare at da var det 10 sjal, og ville gjerne være med på dette da, men jeg så det for seint. Nå har jeg et mål å drive med hele året - gleder meg til å se hva jeg får til.

Dette skal en veninne få, hun så det allerede før det var ferdig og likte det hun så. Det er moro å vite at hun ville ha et slikt sjal etter det jeg strikket i fjord, mitt første Ishbel som du kan se her, bare i en litt annen lillafarge :). Da forsøkte jeg meg på en annen garntype og strikket etter oppskriften uten noen endringer. Dette måler ca 140 x 52 cm og er det største jeg har laget hittil.

Jeg er kjempefornøyd med sjalet! Stort og luftig, og mønsteret gikk så lett og greit denne gangen! Gleder meg til å gi det bort :)

Mønster: Ishbel
Pinne: 4 mm
Garn: Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka, litt over to nøster (2,3 ca)
Sjal 1 av 11

3 kommentarer:

MirreVirre sa...

Kjempefint sjal! Gleder meg til å se flere etterhvert asså!
Ha en finfin kveld!

Siri @ Strikk og tøys sa...

Imponerende arbeid! Fint :-)

Takk for at du deltar på gi bort-lotteriet mitt!

mono sa...

Lekkert!! =)