"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

tirsdag 7. desember 2010

Julesjal :D

før blokking..


blokking på gang..

Endelig har jeg klart å strikke et sjal som ikke ble for lite, eller som ble for trangt i noen ender! Mitt første Ishbel, på pinne 4, og jeg er kjempefornøyd :) Det er et lite håp om at jeg skal klare å strikke ennå ett, men det blir nok ikke før på nyåret. Dette er shetland soft garnet jeg snakket om i et tidligere innlegg, og det var kjempedrøyt- og billig sånn sett. Jeg tror jeg er mest fornøyd med at jeg huska mønsteret så godt og ikke gjorde noen synlige feil :)

Dette skal være mitt "julesjal" og vil ligge pent over skuldrene mine når jeg har sort kjole på, gleder meg så til å ta det i bruk! Det er vel litt over en meter i lengda, litt kort kanskje, men det funker :) Strikket det største i oppskrifta og fulgte alle omgangene.

Nå om dagen går det i skolearbeid, og etter hvert blir det gavestrikking- etter den 17 desember i hvertfall! Driver litt med en hals jeg strikker til megselv i deilig merino silk fra pickles, men ingen stress.

Ha en fortsatt fin adventstid :D

Ingen kommentarer: