"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

fredag 24. april 2009

En våroppdatering

Med vår kommer fine, lyse dager med varmere vær, knopper på trærne og krokus og hestehov i hagen

..men det er også masse som skjer! Den gode nyheten er at min kjære har flyttet hjem til meg (eller familien da) og det er kjempekos :) endelig, etter å ha sluppet millitæret og blitt ferdig med læretida si som elektriker ;) Jeg har dermed også flyttet hjem igjen, har fortsatt hybel, men valgte å pendle.. Har holdt på en uke nå- og det funker :) Det lille negative er at det er noe trangt om plassen her hjemme, og jeg føler pikerommet mitt, der vi sover, er fylt til randen av ting! Poser, klær, sengetøy, bagger..i tillegg til en liten dobbeltseng, pult, kommoder og annet inntil hver vegg.. Det å jobbe med skolearbeid på et slikt overfylt rom skaper nesten mer kaos i et hode enn en skulle tro..
..jeg får finne meg en ny jobbeplass tror jeg..


Håndarbeid har det jo blitt noe av, nå som jeg bor hjemme igjen har jeg lissom råd til å kjøpe inn litt garn også, så da må en slå til! Mai er i anmarsj og da vanker to bursdager og et bryllup, så det er ikke dumt å sette igang nå ;)

Startet med mamma, selv om hennes presang er den siste i bunken (hihi) er det også den eneste jeg tror jeg skal lage selv... Min søster fyller om en ukes tid, og siden det er så mye annet av skolearbeid for tida blir det bare til denne ene gaven på pinnene.
En kan se at det er heklet, men at det skal bli en veske, er litt vanskeligere å se på dette bildet- men jeg synes mønstre er det eneste fine ved den ennå så jeg velger å vente med å poste mer av den til den nærmer seg en helhet, vent og se i spenning :P

Denne helga er min kjære av gårde for seg selv, sånn går det når en må hjemover og besøke gamle kjent da...jeg unner ham det :) Dermed har jeg litt tid til meg-ting :) Men det spørs hva jeg får gjort..mulig jeg blir for slapp, men helke skal jeg i hvertfall! Ha en flott helg så lenge! Har planer om å poste litt vårbilder fra hagen etter hvert og skal prøve å poste litt oftere framover *føle seg effektiv nå* :P

Ingen kommentarer: