"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

mandag 28. februar 2011

Sjal nr 2!



Et Traveling woman :)
Jeg brukte mesteparten av måneden på dette, men strikket ikke så ofte som på det forrige. Planen var å bruke opp tre nøster baby merino fra Nille, men det ble til to og en halv, ca.. typisk. Det hadde blitt alt for stort skulle jeg lagt til ennå et nøste, derfor måtte jeg ta en god del av arbeidet mot slutten og det ble noe utsatt. Men her er det lagt til blokking, dagen før mars - ikke dårlig det da! Jeg er forresten veldig fornøyd med resultatet :)

Oppskrift finner du her
(men jeg søkte på google for å finne gratisversjonen, enkelt og greit ;) )
Pinne 4
Strikket til 215 masker og gjorde del A 4 ganger, så del B en gang
ca 135 g, men har ikke vekt så får ikke sjekka eksakt..

Om mønsteret: Jeg har faktisk strikket et tidligere i fjor sommer, men har ikke blokket det ennå..ehmm. Men jeg ble ikke så fornøyd, det ble litt lite.. Når det gjelder mønsteret synes jeg det blir litt kjedelig i lengda, i hvertfall når en skal strikke det stort. Enkelt og greit mønster og passer bra for en nybegynner innen sjal i hvertfall :)

Ha en flott uke og jeg håper også du gleder deg over at februar snart er over!

3 kommentarer:

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg sjal! Og takk for koseleg kommentar i bloggen min. ;)

wenche Fossum sa...

Det ble kjempe fint Anette :-)

Anonym sa...

Kjempefint :) Du er så flink vennen :)