"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

tirsdag 11. mai 2010


Gavetips: stor hals i deilig bomullsgarn! Nå som det nærmer seg sommer og det er en god stund til det er kaldt og guffent igjen, meen litt småkjølig om morgenen og kvelden - supert med en litt varm hals :) Min søster fikk denne i bursdagsgave, og hun likte den godt der og da i hvertfall - spesielt fargen :)

Garn: Bomullsport, lys blåfarge
Pinne: 10, dobbel tråd
Mengde 100 g.
Oppskrift: Vridd hals

Jeg la til ekstra masker for at jeg kunne klare å strikke rundt og rundt, og det gjorde nok susen for å kunne legge den dobbelt rundt halsen. Bredden ble også mer passelig med tanke på at en ikke trenger å ha halsen oppe i ansiktet, men bare varme hals og nakke.

Jeg hjalp ei venninne å starte et heklet sjal i dag *stolt*, så nå håper jeg hun får fortsatt med dette innimellom eksamnene sine (hun har noen flere enn meg kan en si) Sjalet har jeg skrevet om her.

Ha en finfin kveld :)

1 kommentar:

MirreVirre sa...

Kjempekul hals! Har strikka den jeg også, men i mangel av så tjukk pinne og litt forskjellig så ble ikke min sånn fancy :P
Ha en fin langhelg!