"Easy- to know that diamonds- are precious
good- to learn that rubies- have depht
but more- to see that pebbles- are miraculous"

- Joseph Albers

tirsdag 23. august 2011

Nye verdensborgere


"Sommer'n var på hell" som de sier så fint i Postgirobyggetsangen Idyll, og jeg synes det forklarer tida vi er på vei inn i nå. Litt kjøligere bris i lufta, men det kan fortsatt bli steikende varmt i sola- sommerslutt.

Men med tida framover kommer det snart en ny verdensborger, terminen er i starten av september og moren har allerede fått pleddet som det lille nurket skal pakkes inn i. Jeg vet at det blir med på sykehuset så jeg krysser fingrene om at det vil komme til nytte :) Så selv om skolestarten er i gang for mange, og vi går mot høst, ser jeg fram til å hilse på krabaten- spesielt når det er en av mine beste venninner som går rundt med stor mage :)

Jeg har heklet et pledd til, men det har ikke fått eier ennå så venter litt til med å blogge det- men det skal skje snart! Den lille frøkna har allerede kommet :)

Bloggehumøret har vært lavt i sommer, jeg har liksom bare lagt det hele på is, men nå har jeg flere ting å vise fram og da fått bloggelysta tilbake! Noen fakta om pleddet:

Mønster: fra boka "Hekling i sommersol"
Heklekrok: 4 mm
Garn: Merino Ekstra Fine fra Drops, Garnstudio
Jeg fulgte mønsteret med like mange heklede ruter og sammensying til slutt, i boka er pleddet heklet med 8 mm pinne, og er stort, men med 4 mm blei det akkurat passe som baby/ vognpledd- utrolig deilig og vaskbart :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint det ble Anette :-) Kjempe flink har du vært.
Klem

Hegna sa...

Oh det var kjempefint!